Sunday, April 11, 2010

Rahmat Kasih Sayang NYA..SYUKRAN ALLAH

hadith Arbai'n An-Nawawiyah yg ke 42



Dari Anas ra berkata, aku mendengar Rasulullah saw bersabda: ‘Allah SWT berfirman, “Wahai anak Adam! Selama engkau berdoa dan berharap kepada-Ku, niscaya Aku ampuni segala dosamu yang telah lalu dan Aku tidak pedulikan lagi. Wahai anak Adam! Jikalau dosamu membumbung setinggi langit kemudian engkau memohon ampunan-Ku, pasti engkau Ku-ampuni. Wahai anak Adam! Andaikata engkau datang kepada-Ku dengan kesalahan sepenuh bumi, kemudian engkau menemui-Ku dalam keadaan tidak menyekutukan-Ku sedikitpun, pasti Aku akan mendatangimu dengan ampunan sepenuh bumi pula”. (HR. Tirmidzi dan ia berkata bahwa hadits ini hasan shahih)



Redha
Album : Allahu Rabbi
Munsyid : In-Team

Usah di salahkan takdir yang melanda
Renung kembali sejarah silam
Dengan membiarkan ku sendiri
Ku terumbang ambing mengenal diri

Mujurlah Allah itu mengasihi
Aku diberi arah petunjuk
Berlindung dengan Allah
Menerus kehidupan
Ku mengenal makna
Dosa dan pahala

Dengan kehendakNya
Kau datang semula menghampiriku
Dan aku terpaku
Hingga ku hilang tiap bicara

Bukan ku menjauhi
Tetapi amat sukar sekali
Bila kenang kembali
Aku disisih dan dibuang ke tepi
Malah aku tidak dipeduli

Allah Maha Mengetahui
Yang ada dihati
Biar Dia menentukannya

Usah disalahkan takdir yang melanda
Renung kembali sejarah silam
Ku redha dan sedia. terima
Yang tertulis dalam kehendakNya

AKU BERKATA: lirik yg terpilih ini sekadar renungan buat hati yg lara..ayuh hayati bersama,,sesungguhnya AKU terlalu RINDU pada mu Ya ALLAH juga kekasih Mu yg MULIA itu..hajat di hati mahu bertemu di AKHIRAT sana,,wlaupn diri yg HINA ini tdk layak utk mengharap suatu yg sukar d gapai,,namun izin kn daku utk berusaha ke arahnya..ameen YA RABB..Engkau xpnah lokek krn sifat PEMURAH & PENYAYANG yg Engkau miliki itu menambah keyakinan ku

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...